tisdag, juli 12, 2011

Måndag

Så, vad har jag gjort denna härliga måndag mitt i juni. Jo, dagen började med att vi försov oss, vi skulle egentligen hämta upp min syster Emelie 09:30 och sen skjutsa henne till en väninna i Väddö, precis utanför Norrtälje. Men jag hade ställt klockan på 09:45, en timma för mycket! Men jag lyckades vakna innan alarmet ringde så vi fick stressa i oss frukost och kom istället iväg klockan 10 i 10. Efter att vi hämtat upp min syster och tankat bilen så bar det av mot Norrtälje. Jag tror att vi var hemma hos min systers väninna Sussi senast halv 12, jag hade ju förväntat mig 23 grader och sol, men jag fick inte riktigt som jag ville. Lite besviken blev jag eftersom att vi hade planerat att ligga på stranden medan Emelie var och besökte Sussi. Det slutade med att jag satt och frös och bara ville därifrån så jag och Josef beslöt oss för att gå en sväng inne i Norrtälje medan vi väntade.



Vi gick runt och kollade lite på Ö&B och en liten outlet mitt emot.
Inne på outleten så fick jag syn på ett par snygga shorts (hade tänkt lägga upp en bild men min kamera vill inte fungera). Eftersom att jag inte hade några pengar på mig så skulle jag få låna av min syster.
Efter att vi besökte outleten så åkte vi tillbaka till Väddö, ca 30 min från Norrtälje för att hämta upp Emelie och syster dottern. På hemvägen så stannade vi till på outleten så att jag kunde köpa mina shorts.

Efter det var det äntligen dags att åka hem och släppa av systern, när vi kom fram så bytte jag och svågern plats. Dem behövde nämligen hämta ut deras nya barnvagn och eftersom att dem redan var ute och åkte och ingen orkade laga mat så bjöds det på mat från McDonalds (Tack systra mi).
Väl hemma så tog jag en behövlig dusch, och sedan dess har jag bara legat och slappat i soffan!
Man kanske inte skulle tro det men dagen har på något konstigt vis varit väldigt krävande!

Snart är det dags att krypa ner under täcket, så att man är pigg imorgon och
redo för en ny, händelserik dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar