tisdag, juli 26, 2011

Tisdag 26/7

Det var ett tag sedan jag bloggade, men den senaste veckan har varit ganska upp och ner så jag har inte alls känt för att blogga. Jag började ju mitt sommarjobb i måndags vilket gick lite sisådär, men det var något i min kropp och själ som sa ifrån, att detta jobb inte alls var något för mig.



Det började med att jag mådde dåligt psykiskt, så fort jag kom att tänka på jobbet, till exempel vad jag skulle ha med mig för mat eller vad jag skulle ha på mig eller när jag var tvungen att åka till jobbet, då brast det för mig. Så hela veckan har både min kropp och själ sagt ifrån. Jag känner liksom in te ens igen mig själv, jag har aldrig mått dåligt över att behöva jobba tidigare men nu helt plötsligt så säger hela jag ifrån och jag kände att det bästa vore att jag lyssnade på min kropp, men å andra sidan så vill jag ju tjäna pengar. 
Hade inte min chef sagt ifrån, att det inte är meningen att man ska gå runt och må dåligt och att det var bäst för mig om jag slutade så hade jag nog försökt att hålla ut dem tre kvarvarande veckorna.

Jag är dock ganska säker på att jag inte hade klarat av att hålla ut så länge till, jag har aldrig mått så dåligt över en sådan sak och jag kommer aldrig att utsätta mig själv för en sak som får mig att må dåligt. Då mår jag hellre bra och åker utomlands senare!
Dessvärre så betyder ju det att jag inte kommer kunna åka utomlands med Ida i höst/vinter. Men vi kan ju alltid åka någon annan gång, vi har hela våran vänskap på oss att åka utomlands och jag hade inte tänkt låta den ta slut någon gång snart!!
Nu ska jag försöka varva ner ett tag eftersom att den här senaste veckan har varit väldigt påfrestande. Jag ska även försöka tänka ut om det finns några andra sätt jag kan tjäna lite pengar på. Typ sitta barnvakt eller något. Vi får helt enkelt se hur det går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar