torsdag, oktober 27, 2011

Det finns saker som man går igenom...

Det finns saker som man går igenom i livet, vissa svårare än andra.
Man kommer inte undan, alla går igenom svåra saker men på olika sätt.
Man upplever sakerna annorlunda, var för sig.
En person kan uppleva händelsen som ganska liten och obetydlig,
medan andra upplever samma händelse tvärt om.
Det du tycker är obetydlig och liten, upplever jag som stor och betydelsefullt.
Många av dem sakerna man går igenom etsar sig fast på hjärnan, även fast man vet att det egentligen inte har någon stor betydelse men man kan ändå inte släppa det.
Det gör ont, jag kan inte släppa det, det andra som
spelar in har egentligen betydligt mycket större betydelse.
Även fast jag inte tänker på det dagligen så kommer det upp när någonting påminner om det
och det gör så himla ont i mig även fast det kanske inte betydde något för dig.
Jag vill inte påminnas och jag vill inte att det ska hänga kvar,
men jag kan verkligen inte släppa det.
Det gör för ont helt enkelt.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar