söndag, november 27, 2011

1 Advent

Då var det 1 advent och det skrivs överallt att det första ljuset är tänt. Men inte hemma hos oss för vi har inga adventsljus, vi hade det när vi var små men numera har vi "bara" adventsljusstakar i fönsterna. Vi tänder en hel hög med ljus istället när det ska mysas lite extra. Till min förvåning så har jag precis sett att det snöar lite här utanför. Jag tror däremot inte att det kommer ligga kvar eftersom att det regnade tidigare idag så det kommer att smälta bort. Något som vi däremot har haft mycket av både igår och idag är hårda vindar. Det har ju skrivits om en storm så det kanske inte är så konstigt.  Såg precis att en av mina favorit filmer Love Actually sänds ikväll på tv3. Hur underbart är inte det?! :D Som tur är så börjar jag inte praktiken fören klockan 13:30 imorgon så det gör ingenting att filmen slutar 00:45! Det visade sig faktiskt att min bror och mamma också skulle jobba kväll och vi befinner ju oss på samma sjukhus så jag får skjuts både dit och hem, skönt!


 Nu börjar filmen så jag måste gå, men god natt och glad första advent. 



     

1 kommentar:

  1. Filmen är bra, som sagt ^_^
    Snart är det andra advent! Ska det mysas med ljus då med? ;) <3

    SvaraRadera