tisdag, november 01, 2011

Disney Favoriter

När dem vanliga kanalerna bara visar tråkiga program och filmer så brukar jag passa på att ta fram barnet i mig och titta på Disney Channel. Det är super roligt och deras serier har så himla roliga intron och soundtracks så jag brukar jämt sitta och sjunga med och tralla lite för mig själv här nere i soffan. När jag då sitter och tittar så brukar dem gamla klassiska filmerna visas till och från och då kryper sig nostalgin fram inom mig.

Jag tycker helt klart att jag tittar för lite på Disney's klassiker, man måste verkligen hålla dem gamla filmerna och känslorna vid liv, för visst är det så att dem gamla klassikerna inte bara dar med sig nostalgi? Utan det är något magiskt med dem, som om smärta, sorg, trötthet, sjukdomar och så vidare bara blåses bort. Dem bara försvinner, och allt blir helt plötsligt bra! Det är det som är så himla underbart med Disney. Jag menar vad hade min barndom vart utan dem filmerna? 


Här kommer några av dem bästa låtarna
från dem bästa filmerna: 

Den lilla sjöjungfrun 

Mulan

Lejonkungen

Tarzan

Toy story

Janne Långben the Movie


Det där var några av mina favorit låtar från mina favorit filmer, bättre än såhär kan det inte bli.
Nu ska jag fortsätta söka runt lite på youtube. Hejdå alla :D

   
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar